קריטריונים להתקנת מערכת סולארית אצלכם בבית

מדינת ישראל היא מדינה משופעת שמש. מרבית ימי השנה מאופיינים בשמיים בהירים, כאשר בעונת הקיץ קרינת השמש נמשכת במרבית שעות היממה. זו הסיבה שבעלי בתים רבים מנצלים את אור השמש לשם הפקת אנרגיית חשמל.  

 

המרת אנרגיית שמש לחשמל

מזה שנים רבות מנוצלים היתרונות של אנרגיית השמש, הידועה גם בשם אנרגיה סולארית. דרך אחת לניצול אנרגיית השמש היא על ידי פעולת חימום ללא שימוש בחשמל. הדוגמה המובילה היא דוד השמש המנצל את אור השמש לחימום המים בהם נעשה שימוש ביתי, חלף שימוש בדוד חשמלי הצורך חשמל רב. 

לצד זאת, הניצול המיטבי ש אנרגיה סולארית היא על ידי פריסת לוחות סולאריים המכילים תאים פוטו וולטאיים המסוגלים להפוך אנרגיה סולארית לאנרגיית חשמל. כמות החשמל הניתנת להפקה נגזרת משלושה רכיבים מרכזיים – משך קרינת השמש, גודל הלוח הסולארי ואיכות התאים הפוטו וולטאיים. הלוחות הסולאריים של חברת סולארייז, הם באיכות גבוהה במיוחד.  

 

קריטריונים להתקנת לוחות סולאריים

מרבית שטחי המדינה חשופים לקרינת שמש ברמה גבוהה, כך שמתוך שלושת הרכיבים המשפיעים על פוטנציאל ניצול אנרגיה סולארית לצורך הפקת חשמל, הרכיב הנוגע לנתוני ביתו של הצרכן המעוניין להתקין לוחות סולאריים בביתו, הוא השטח עליו ניתן להציב את הלוחות. חברת סולארייז היא חברה המנוסה בניצול מירבי של שטח הגג בעת התקנת לוחות סולאריים. 

 

התקנת לוחות סולאריים לצורך שימוש ביתי

אחת הדרכים לניצול אנרגיה סולארית, היא באמצעות חיבור בית המגורים למאגר החשמל המיוצר על ידי הלוחות הסולאריים. ככל שגג הבית גדול יותר, כך יוכל החשמל המופק על ידי הלוחות הסולאריים לחסוך את הוצאות הבית על חשבון החשמל. בתים בעלי שטח גג גדול המצויים באזורים חמים, הם בעלי פוטנציאל לחסוך באופן מלא את הוצאות הבית על חשמל. 

 

התקנת לוחות סולאריים לשם מכירת חשמל לחברת החשמל

אפשרות נוספת לשימוש בלוחות סולאריים, היא על ידי מכירת האנרגיה הנאגרת על ידי בעל הבית לחברת החשמל. חברת החשמל מעודדת שימוש באנרגיה ירוקה ומתחדשת ומאפשרת למכור לה את החשמל המיוצר על ידי הלוחות הסולאריים. חברת סולארייז מתמחה בהתקנת לוחות העומדים בסטנדרטים של הפקת חשמל לשם מכירתו לחברת החשמל.

 

התקנת לוחות סולאריים על גג של בית פרטי

בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר של ניצול אנרגיה סולארית משטח הגג שלהם הם בעלי בתים בעלי גג שטוח. זאת מאחר שעל גג שטוח ניתן לשלוט בזווית הצבת הלוחות הסולאריים בהתאם לכיוון קרינת השמש. זאת בשונה מגג רעפים המחייב וויתור מסוים על חלק משעות הקרינה הישירה של השמש במהלך היום. חברת סולארייז מתמחה בהתקנת לוחות סולאריים על כל סוגי הגגות. 

 

התקנת לוחות סולאריים על גג בית משותף

דיירי בית משותף יכולים ליהנות מניצול אנרגיה סולארית, אולם לטובת קידום ניצול שטח הגג יש צורך בהסכמת הדיירים. אחת השאלות שעשויות להתעורר במקרה של התקנת לוחות על גבי הגג היא שאלת חלוקת הרווחים. 

בהנחה שמדובר במספר רב של דיירים המתגוררים בבניין רב קומות, ההשפעה של ניצול האנרגיה הסולארית על חשבון החשמל היא יחסית זניחה. המצב שונה כאשר מדובר בבית עם ממעט דיירים המסוגלים להגיע להבנה בדבר אופן חלוקת החשמל המיוצר על ידי הלוחות הסולאריים. 

 

התקנת לוחות סולאריים על גבי קרקע פנויה

דרך נוספת לניצול אנרגיה סולארית היא על ידי ניצול קרקע פנויה. שיטה זו נפוצה בקיבוצים ומושבים בפריפריה בהם נפרשו לוחות סולאריים על פני שטחים פנויים. שיטה זו הינה פחות נפוצה, לאור מיעוט הקרקעות הפנויות במדינת ישראל. חברת סולארייז מספקת מענה גם עבור מי שבאפשרותו לנצל את הקרקע ברשותו לטובת פריסת לוחות סולאריים. 

 

התקנת לוחות סולאריים – ליהנות מאנרגיה ידידותית לסביבה 

השילוב של ירידת המחירים של לוחות סולאריים לצד ההבנה בדבר הצורך במעבר לאנרגיה ירוקה ומתחדשת, הופכים את התקנת הלוחות הסולאריים לאטרקטיבית עבור מי שמתגורר באזור החשוף לשמש שבאפשרותו לעשות שימוש בשטח הגג שלו לטובת הפקת חשמל באופן עצמאי.  

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מדעי המחשב
בלוג

למה תואר במדעי המחשב? היתרונות של לימודים טכנולוגיים בעידן הדיגיטלי

בעולם שבו הטכנולוגיה מכתיבה את הדופק של חיי היומיום, אי אפשר להפריז בתפקידו של מדעי המחשב. זוהי אבן הפינה שעליה נבנה העתיד, לבנה אחר לבנה דיגיטלית. כאשר אנו מנווטים דרך המורכבות של העידן הדיגיטלי, המשמעות של בסיס מוצק במדעי המחשב מתגלה כמגדלור של פוטנציאל, המנחה לעבר טריטוריות לא ידועות עשירות בהזדמנויות. דמיינו שאתם עומדים בחזית החדשנות, שבה לכל שורת קוד שאתם כותבים יש את הכוח לשנות את העולם. זה לא רק חלום למעטים מחוננים; זו מציאות ברת השגה למי שחמוש בתואר במדעי המחשב.

כנס
בלוג

השכרת אולם כנסים בתל אביב – מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם?

כשמתכננים לארגן כנס, נקודת ההתחלה של המארגנים צריכה להיות, המקום בו הוא ייערך. אחרי ששוכרים אולם המתאים לסוג הכנס ולכמות המוזמנים אליו, אז אפשר להתחיל ולארגן אותו, כולל כל מה שקשור לפרסומים, בין אם באופן כללי, רחב, בתקשורת, ובין אם זה באופן ספציפי, הן בקרב המוזמנים והן בקרב אנשי מקצוע או גורמים אחרים אותם רוצים להזמין אליו.

צנרת
בלוג

המדריך המלא לבחירת והתקנת צנרת הידראולית למכונות תעשייתיות

דמיינו את עורק החיים של מכונות תעשייתיות, רשת של עורקים האחראים לפעולה חלקה של מבנים מתנשאים וענקים מכניים אדירים. בלב הפלא הזה נמצאת צנרת הידראולית, הגיבור האלמוני המבטיח את זרימת הכוח. עם זאת, למרות תפקידו המרכזי, המורכבות של בחירה והתקנה של רכיב חיוני זה לעתים קרובות נעלמת מעיניהם.