קרדיט תמונה: freepik

משרד גישור אזרחי

 

במאתיים השנים האחרונות בלט תחום המשפט מעל לשיטות יישוב סכסוכים האחרות והתקבע כברירת המחדל עבור כל אדם שנקלע למצב הזה. לצד השיטה המשפטית התפתחה בשנים האחרונות שיטה אחרת שסיפקה אלטרנטיבה לשיטה המשפטית מחדדת המחלוקות ולבתי המשפט העמוסים: גישור. על מהותו של תהליך הגישור, ההיסטוריה שלו ויתרונותיו נרחיב במאמר זה כמו על מהו גישור אזרחי ואיזה שירותים יכול להציע לאדם שנקלע לסכסוך משרד גישור אזרחי

אם סוקרים את התפתחות השיטות לפיתרון סכסוכים אזיי הגישור נחשב לתחום חדש יחסית, אך למען האמת הוא מהווה חזרה לבסיס בו בני אדם ישבו ודיברו ביניהם באמצעות צד שלישי על מנת לפתור מחלוקות. הרציונל פשוט – כל אדם שנקלע לסכסוך תמיד יכיר את פרטי הסכסוך, את צרכיו, את יכולותיו ואת האינטרסים שלו יותר טוב מכל עורך דין או שופט. לכן הפתרונות הטובים והמתאימים ביותר עבורו יגיעו ממנו ומתוך שיח עם הצד השני לאותו הסכסוך. 

אז נתחיל בהגדרה הבסיסית למהו הליך גישור אזרחי. מדובר בהליך שהוא אלטרנטיבה להליך המשפטי ומטרתו להביא את הצדדים המסוכסכים לפיתרון מוסכם בדרך של הידברות ומשא ומתן.

איך זה מתרחש בפועל?  במהלך גישור אזרחי נפגשים הצדדים בעזרתו של המגשר שבעזרת הכלים העומדים לרשותו יכול להביא את הצדדים להגיע להסכמות יצירתיות שיאפשרו לשניהם לצאת מורווחים מהתהליך ואף לקבל בסופו של דבר יותר מאשר ציפו בתחילת הדרך.

בין התחומים בהם עוסק משרד גישור אזרחי: מקרקעין, לשון הרע, ירושה, חדלות פירעון, קהילה, שכנים, הקמת שותפויות ועוד.

לעומת תחום המשפט, נחשב כאמור הגישור לתחום חדש יחסית המהווה דרך אלטרנטיבית של פתרון סכסוכים

הגישור בעת המודרנית נולד בארצות הברית. תחילתו בזירת יחסי העבודה הקיבוציים בשנים 1930-1980. הצורך הגישור התהווה כאשר נוצרו מחלוקות שהגיעו למבוי סתום בין מעסיקים לארגוני העובדים אשר דרשו פתרונות יצירתיים, שיוכלו לספק את המענה המוסכם עבור שני הצדדים. זאת, תוך כדי שמירה על כך שהיציבות והעבודה השוטפת לא יפגעו כתוצאה מהתהליך.

משם התפתח הגישור לאורך השנים והפך לאלטרנטיבה המובילה להליכים משפטיים בכל הקשור ליישוב סכסוכים ומחלוקות.

משרד גישור אזרחי – הפיתרון היעיל, החסכוני והטוב ביותר

תחום הגישור בכלל והגישור האזרחי בפרט הופך בשנים האחרונות להליך מבוקש יותר ויותר בישראל ובעולם בשל הסיבות שמנינו במאמר זה ובשל היכולת שלו לשמור על מערכות יחסים תקינות על אף הסכסוך להמשך הדרך.

ישנן נסיבות היסטוריות וחברתיות שהביאו לכך שבעלי עסקים, שכנים, בני משפחה שנמצאים במאבקי ירושה ושלל אנשים שנקלעו לסכסוך – מיהרו לפתוח בהליכים משפטיים כנגד הצד השני. אבל העולם משתנה ולומד, וכך גם הדרכים ליישוב סכסוכים. אז למה כדאי לפנות להליך גישור במשרד גישור אזרחי בטרם בוחרים באפיק המשפטי? התשובה מאוד ברורה: כאשר הצדדים פונים בשלב הראשון של המחלוקת להליכים משפטיים הם עלולים להפסיד יתרונות רבים שיכלו לקבל אילו היו פונים כבר בשלב הראשון למשרד גישור אזרחי. הליכים משפטיים כצעד ראשון גורמים לצד השני להגיב גם כן בהליכים משפטיים ומכאן הדרך לבתי המשפט קצרה.

כאשר הצד שמרגיש נפגע ורוצה לקבל את המגיע לו, פונה לצד השני בהזמנה לבוא לגישור במשרד גישור אזרחי, יתפס הדבר כהזמנה לפתרון בדרכי שלום וברצון למניעת מלחמה משפטית. גישה שכזו שמועברת כבר בשלב הראשון, תגביר את הסיכוי להביא את הצד השני לשולחן הדיונים ותגביר את הרצון לפתור את המחלוקות בדרך של הידברות.

לעתים כאשר מערכת היחסים בין הצדדים אינה מאפשרת תקשורת ישירה ביניהם, מתקשה הצד המעוניין בגישור להזמין את הצד השני לגישור בעצמו. במקרים כאלה יכול המגשר לפנות בעצמו לצד השני ובעזרת הכלים המקצועיים שברשותו, להביא גם אותו לחדר הגישור האזרחי.

כך או כך, האפשרות לפנות להליכים משפטיים תמיד קיימת, אבל לאור היתרונות הרבים שמציע משרד גישור אזרחי לצדדים השונים שנקלעו לסכסוך – מומלץ לנסות אותו בטרם נכנסים למלחמות יקרות וממושכות בבית המשפט.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כנס
בלוג

השכרת אולם כנסים בתל אביב – מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם?

כשמתכננים לארגן כנס, נקודת ההתחלה של המארגנים צריכה להיות, המקום בו הוא ייערך. אחרי ששוכרים אולם המתאים לסוג הכנס ולכמות המוזמנים אליו, אז אפשר להתחיל ולארגן אותו, כולל כל מה שקשור לפרסומים, בין אם באופן כללי, רחב, בתקשורת, ובין אם זה באופן ספציפי, הן בקרב המוזמנים והן בקרב אנשי מקצוע או גורמים אחרים אותם רוצים להזמין אליו.

צנרת
בלוג

המדריך המלא לבחירת והתקנת צנרת הידראולית למכונות תעשייתיות

דמיינו את עורק החיים של מכונות תעשייתיות, רשת של עורקים האחראים לפעולה חלקה של מבנים מתנשאים וענקים מכניים אדירים. בלב הפלא הזה נמצאת צנרת הידראולית, הגיבור האלמוני המבטיח את זרימת הכוח. עם זאת, למרות תפקידו המרכזי, המורכבות של בחירה והתקנה של רכיב חיוני זה לעתים קרובות נעלמת מעיניהם.

בלוג

משקלים – איך לבחור משקל לעבודה

אחד מאמצעי המדידה החשובים ביותר שעומדים לרשותנו לצרכים מקצועיים, בין אם אנחנו בעלי מקצוע, בעלי חנות, מפעלים או כל מקום