קרדיט תמונה: freepik

מנועי חשמל – איך בוחרים מנוע בצורה נכונה

הרבה מאוד מכשירים, מתקנים, ציוד חשמלי ואחר, מתבססים על כך שיש בהם מנועים שאמורים לאפשר להם לעבוד כפי שהם אמורים. מדובר על מנוע המורכב בתוך המכשיר או המתקן, וברגע שאנחנו מפעילים אותם אז המנוע מתחיל לעבוד ולבצע פעולות שונות, בהתאם לאופי המכשיר. אם המנוע לא עובד, אז באופן טבעי המכשיר עצמו לא יכול לעבוד.

אחד מסוגי המנועים הפופולאריים ביותר הוא מנוע חשמלי. זה מנוע המסוגל להמיר אנרגיה חשמלית לאנרגיה שמאפשרת לו להפעיל את המכשיר. זאת באמצעות העברת זרמי חשמל דרך סלילים המותקנים בתוכו.

אנחנו יכולים למצוא מנועי חשמל אשר מותקנים במגוון רב של מכשירים ומתקנים, החל ממכשירים ביתיים, כולל מערכות תריסים ומערכות אחרות המותקנות בבית, ועד לציוד תעשייתי, תשתיות, ציוד צבאי ועוד. השימוש במנוע חשמלי הוא מקובל בזכות העובדה שניתן להפיק ממנו תועלת רבה בתהליכי עבודה וייצור לאורך זמן.

איכות של מנועי חשמל נקבעת על פי פרמטרים שונים, בין היתר על פי כמות הסיבובים שהמנוע מסוגל לייצר במשך דקה (סל"ד), ככל שהוא מצליח לייצר יותר סיבובים כך הוא פועל באופן מהיר יותר ואז אפשר להפיק תפוקה גבוהה יותר. ברגע שהמנוע נחלש או נפגע, אז סביר להניח שכמויות הסיבובים יהפכו קטנות יותר, מה שגם יוביל לפגיעה בתפוקה.

 

איך בוחרים מנוע חשמלי

בעיקרון, כשאנחנו ניגשים לתהליך ייצור של מכשיר או מתקן מסוים, אז בהתאם לתוכניות שאנחנו כותבים מראש לצורך תהליך העבודה, נצטרך לבחון סוגים שונים של מנועי חשמל ואז להחליט איזה מהם יכול להתאים לנו. אנחנו נצטרך לבחון את כל האלמנטים והמאפיינים של המוצר, בשביל לדעת איזה מנוע באמת יכול להשתלב בתוכו.

אם נבחר מנוע לא מתאים, אזי שייתכן מאוד שהמכשיר לא יעבוד, יעבוד אך לא ייצור את התפוקה שאנחנו רוצים או להיפך, יעבוד מהר וחזק מדי, באופן שאנחנו לא נוכל להשתמש במוצר כלל. לכן חייבת להיות התאמה בין המנוע לבין מאפיינים אחרים סביבו.

עלינו לקחת בחשבון, בשביל לעשות שימוש נכון במנוע, לא מספיק רק לבחון את המאפיינים שלו אלא גם לבחון כיצד אנחנו יכולים לתחזק אותו לאורך זמן, וכיצד אנחנו יכולים לשמור על כך שהמנוע יעבוד בצורה חלקה מבלי שחומרים חיצוניים ישפיעו עליו.

 

איפה אנחנו יכולים לקנות מנועי חשמל?

בעיקרון, יש לנו אפשרות למצוא שורה של מקומות אשר מספקים מנועי חשמל מסוגים שונים, על פי גדלים ומאפיינים אחרים, כולל על פי השאלה, האם מדובר במנוע תלת פאזי או אחר.

כשאנחנו ניגשים לרכוש מנוע חשמלי, עלינו לבחון לא רק את המוצר אלא גם את המקום ממנו ניתן לקנות אותו, מה בדיוק הוא מציע לנו, איזה שירות נוכל לקבל אחרי הקנייה ואיזו אחריות אנחנו מקבלים על המנוע.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כנס
בלוג

השכרת אולם כנסים בתל אביב – מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם?

כשמתכננים לארגן כנס, נקודת ההתחלה של המארגנים צריכה להיות, המקום בו הוא ייערך. אחרי ששוכרים אולם המתאים לסוג הכנס ולכמות המוזמנים אליו, אז אפשר להתחיל ולארגן אותו, כולל כל מה שקשור לפרסומים, בין אם באופן כללי, רחב, בתקשורת, ובין אם זה באופן ספציפי, הן בקרב המוזמנים והן בקרב אנשי מקצוע או גורמים אחרים אותם רוצים להזמין אליו.

צנרת
בלוג

המדריך המלא לבחירת והתקנת צנרת הידראולית למכונות תעשייתיות

דמיינו את עורק החיים של מכונות תעשייתיות, רשת של עורקים האחראים לפעולה חלקה של מבנים מתנשאים וענקים מכניים אדירים. בלב הפלא הזה נמצאת צנרת הידראולית, הגיבור האלמוני המבטיח את זרימת הכוח. עם זאת, למרות תפקידו המרכזי, המורכבות של בחירה והתקנה של רכיב חיוני זה לעתים קרובות נעלמת מעיניהם.

בלוג

משקלים – איך לבחור משקל לעבודה

אחד מאמצעי המדידה החשובים ביותר שעומדים לרשותנו לצרכים מקצועיים, בין אם אנחנו בעלי מקצוע, בעלי חנות, מפעלים או כל מקום