האינטרנט נותן לנו הרבה מאוד כלים ואפשרויות לעסוק בדברים שאנחנו אוהבים, לכתוב עליהם, לפרסם אותם ברבים, לספק מידע לגולשים שמחפשים אותו, בין אם אנחנו מכירים אותם ובין אם לאו.
אנחנו יכולים לכתוב על דברים שאנחנו אוהבים בפייסבוק, טוויטר, אנחנו יכולים לכתוב על כך בתגובות לכתבות או שאנחנו פשוט יכולים לפתוח בלוג ולכתוב שם כל מה שאנחנו רוצים. כך גולשים אשר מחפשים מידע בנושא, יגיעו אלינו, יקראו ויחליטו האם להמשיך לעקוב אחרי הכתיבה שלנו או לא.
אחד התחומים הפופולאריים ביותר לכתיבה באינטרנט היום, היא אוכל. באופן לא מפתיע, הרבה מאוד אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, פתחו בלוגים של אוכל ומציעים שם מגוון רחב של מידע ותוכן לקוראים השונים. ישנם בלוגים שזוכים להצלחה מסחררת של אלפי ועשרות אלפי עוקבים, הצלחה שלא פעם גם מביאה את כותב הבלוג ליהנות מפרסום בפלטפורמות אחרות, גדולות יותר, כמו למשל אתרי אינטרנט גדולים, הזמנה לתוכניות טלוויזיה או חשיפה בעיתונים הארציים.
לפני שנסביר מעט מה זה בלוג אוכל, במה הוא מתעסק ומה הוא נותן לגולש, חשוב להבהיר שתי נקודות.
ראשית, לא חייבים להיות בהכרח שפים מקצועיים או טבחים לפרנסתנו בשביל לכתוב בלוג אוכל. כל אחד יכול לעשות את זה, כל זמן שהוא מבין בתחום ומביא איתו דברים חדשים, מקוריים וכמובן נכונים. אחרת אף אחד לא יעקוב אחריו ולא ייקח את הדברים שלו ברצינות.
שנית, בשביל לנהל בלוג אוכל מצליח, לא מספיק לפתוח בלוג, אלא צריך לנהל אותו, לכתוב בו על בסיס קבוע, לעדכן אותו לעיתים תכופות ולשמור על קשר עם הגולשים. מי שבוחר לכתוב בלוג, צריך לקחת בחשבון שמדובר בעבודה לכל דבר, אפילו אם מדובר בתחביב בלבד. אחרת, הגולשים לא יישארו לעקוב ומהר מאוד הפופולאריות שלו תגווע, אם הבלוג בכלל יצליח לצבור.
מה זה בלוג אוכל ומה הוא נותן לנו?
אנחנו יכולים למצוא 3 סוגים עיקריים של בלוגים לאוכל.
הסוג הפופולארי ביותר, הוא בלוג שמציע מתכונים מומלצים למאכלים שונים. זה יכול להיות מתכונים על בסיס מטבח ממדינה, עדה, מסורת או מטבח המבוסס על חומרים מסוימים (צמחוני, טבעוני וכדומה). זה יכול להיות בלוג שמציע מגוון מתכונים לכל סוג של ארוחה או בלוג שמציע מתכונים לארוחה ספציפית ביום. צריך להדגיש, הרבה פעמים בעלי הבלוג כותבים לבד את המתכונים ולעיתים הם גם משלבים מתכונים של אחרים.
סוג אחר של בלוג אוכל פופולארי, הוא כזה שעוסק בביקורות על מסעדות ובתי קפה. פחות מתעסק במתכונים, אלא יותר בהמלצות על מקומות בהם משתלם לאכול.
סוג אחרון זה בלוג שמתעסק בכל מה שקשור לאוכל, בלי קשר למתכונים או לדברים אחרים. למשל, מוצרי אוכל, פריטי מזון ועוד. זה יותר בלוג צרכני מאשר בלוג שמיועד לבישול באופן ישיר.
הבלוגים השונים מספקים לנו מידע נרחב בתחום האוכל, כל אחד על פי דרכו, כאשר הרעיון הוא לספק מידע שלא תמיד אפשר למצוא באתרים אחרים, מרכזיים, לעיתים מדובר על מידע שמפוזר על גבי מספר רב של אתרים וכך מרכזים הכל בבלוג אחד. אך מה שחשוב יותר, זה שהבלוג מציע זווית אישית. הוא נכתב מנקודת מבט של בעל הבלוג ולא מנקודת מבט אובייקטיבית או מנקודת מבט של מערכת אתר עם אילוצים כאלה ואחרים.
יתרון גדול בבלוג, זו היכולת לייצר תקשורת ישירה ועקבית עם הגולשים, באופן קבוע על פני כל דבר, בכל נושא שהם מוצאים לנכון לעסוק בו.