graduation-diploma-hat-judge-gavel-school-lawyer-concept-graduate-study-international-abroad_4236-1882

אלימות במשפחה – התמודדות משפטית

ההתמודדות המשפטית עם אלימות במשפחה מתבצעת בצורה ייחודית וזאת עקב ההתייחסות המחמירה של בתי המשפט. במאמר הבא נסביר את תפקידו של עו"ד פלילי בתיקים מן הסוג הזה.

ההתמודדות המשפטית עם מקרים של אלימות משפחה חייבת להתבצע בעדינות ותוך שמירה על כללי האתיקה המקצועית. עו"ד פלילי העומד מול מקרים של אלימות במשפחה צריך לזכור את המורכבות ואת הרגישות של המעורבים. מלבד העובדה כי נפגעים רבים של אלימות מן הסוג הזה חוששים לפנות אל הרשויות או אל עורך דין, גם במהלך המשפט עצמו חווה כל אחד מהצדדים תחושות קשות.

הדרך הנכונה להתמודד עם אלימות במשפחה היא לפנות אל עו"ד פלילי המכיר את התחום מקרוב ויודע לבצע את ההפרדה הרצויה בין האספקט הרגשי לאספקט המקצועי. בשל העובדה שעבירות תקיפה באלימות במשפחה נושאות ענישה כפולה יש להתייחס אל הייחודיות של הנושא הזה בבית המשפט.

הייחודיות של התמודדות משפטית עם אלימות במשפחה משלושה היבטים

מספר מאפיינים מחדדים את הייחודיות של ההתמודדות המשפטית עם מקרים של אלימות במשפחה:

ריבוי גרסאות :בניגוד אל מקרי אלימות המתרחשים בשטח פתוח או אל עבירות פליליות אחרות, אלימות בתוך המשפחה נערכת לרוב בין חדרים. המשמעות היא חוסר יכולת להשיג עדים אובייקטיביים אשר יוכלו לעזור לבית המשפט ולעורכי הדין לגבש כיתוב אישום או הגנה. התוצאה היא עימות בין הגרסאה של המתלונן לבין הגרסה של הנאשם, מה שמכביד עוד יותר על ההתמודדות המשפטית. זו גם הסיבה לכך שכיום בישראל חלה "חובת דיווח" על מקרה של אלימות במשפחה: אזרח הנחשף לסוג כזה של אלימות מחוייב בדיווח למשטרה או לכל גורם מוסמך אחר.

שקילת העונש :התמודדות משפטית וליווי של עו"ד פלילי בתיקי אלימות במשפחה מחייבים פרמטרים שונים בעת שקילת העונש. ראשית, יש לבדוק מהי עמדתו של הנפגע. בנוסף, חשוב לבחון את הטיפול שעבר הנאשם, לברר לגבי עברו הפלילי ולהתחשב בזמן שעבר מביצוע העבירה. ההתמודדות המשפטית עם אלימות בתוך המשפחה הנה ייחודית ולכן גם רגישה בצורה יוצאת דופן.

ענישה חמורה: בית המשפט העליון בישראל החליט לפני מספר שנים להחמיר משמעותית עם מקרים של אלימות במשפחה. התוצאה היא מצד אחד כושר הרתעה גדול יותר, אך מצד שני גם לא מעט תיקים אשר בהם הנאשם חווה פסקי דין לא הוגנים. על מנת להימנע ממצב כזה כדאי לערב עו"ד פלילי המכיר תקדימים רלוונטיים. גם כאן ניתן לראות עד כמה עו"ד פלילי באופן כללי ועו"ד המתמחה בדיני משפחה באופן ספציפי הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההתמודדות.

ייעוץ משפטי והכוונה

כיצד מתייחס החוק אל עבירות אלימות בתוך המשפחה?

אדם אשר נגדו הוגשה תלונה במשטרה בחשד לעבירת אלימות במשפחה צריך לפנות מוקדם ככל האפשר אל עו"ד פלילי. יש לזכור כי החוק אינו מפריד בין אלימות פיזית לבין אלימות מילולית, כלכלית, רגשית וכדומה. מבחינת בתי המשפט והמשטרה, אלימות בתוך המשפחה מחייבת שימוש באמצעי ענישה קשים.

פנייה של נאשמים ומתמודדים אל עו"ד פלילי

ההתמודדות המשפטית עם אלימות בתוך המשפחה מתחילה בהתייעצות עם עו"ד פלילי. על העו"ד לשכנע את הנאשם כי הוא עומד לצידו ולהציג בפניו את כל הכלים להתמודדות. בנוסף, עו"ד פלילי המייצג נאשם במקרים של אלימות צריך לבדוק האם חלה על הנאשם אחריות פלילית. מערכת היחסים בין עו"ד לנאשם תכריע במידה רבה את תוצאות המשפט, ולכן כדאי לפנות אל גורם מנוסה. מנגד, גם מתלוננים המעוניינים למצות את הדין עם נאשמים באלימות צריכים לדרוש ייצוג של עו"ד המתמחה בפלילים. רק כך הם יכולים להבטיח את נוכחותו של גורם אשר ישמור על האינטרסים שלהם בבית המשפט ומול רשויות האכיפה השונות.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כנס
בלוג

השכרת אולם כנסים בתל אביב – מה צריך לבדוק לפני ששוכרים אולם?

כשמתכננים לארגן כנס, נקודת ההתחלה של המארגנים צריכה להיות, המקום בו הוא ייערך. אחרי ששוכרים אולם המתאים לסוג הכנס ולכמות המוזמנים אליו, אז אפשר להתחיל ולארגן אותו, כולל כל מה שקשור לפרסומים, בין אם באופן כללי, רחב, בתקשורת, ובין אם זה באופן ספציפי, הן בקרב המוזמנים והן בקרב אנשי מקצוע או גורמים אחרים אותם רוצים להזמין אליו.

צנרת
בלוג

המדריך המלא לבחירת והתקנת צנרת הידראולית למכונות תעשייתיות

דמיינו את עורק החיים של מכונות תעשייתיות, רשת של עורקים האחראים לפעולה חלקה של מבנים מתנשאים וענקים מכניים אדירים. בלב הפלא הזה נמצאת צנרת הידראולית, הגיבור האלמוני המבטיח את זרימת הכוח. עם זאת, למרות תפקידו המרכזי, המורכבות של בחירה והתקנה של רכיב חיוני זה לעתים קרובות נעלמת מעיניהם.

בלוג

משקלים – איך לבחור משקל לעבודה

אחד מאמצעי המדידה החשובים ביותר שעומדים לרשותנו לצרכים מקצועיים, בין אם אנחנו בעלי מקצוע, בעלי חנות, מפעלים או כל מקום