shutterstock_1156170892-scaled.jpg

מהירות טעינת אתר

 

מהירות טעינת אתר

אחת השאלות שבעלי אתרים וגם מקדמים ובוני אתרים שואלים את עצמם היא איך ניתן לשפר את מהירות טעינת אתר? אנו חיים בעידן שמתנהל ברובו על ידי האמצעים והפלטפורות הדיגיטליות והכל קורה אונליין, כאן ועכשיו, בזמן אמת. לכן, אין זמן לבזבז.

 

זה עידן שבו מהירות היא דבר קריטי וחשוב. כגולש נכנס לאתר שלנו יש לנו משהו כמו 4 שניות להשפיע עליו וליצור אצלו חווית משתמש מעולה שתשפיע על ההחלטה שלו האם להישאר באתר שלו או האם לעבור הלאה. לכן, למהירות האתר יש חשיבות מאוד גבוהה ולאחרונה היא גם הפכה לקריטריון קריטי בתלהיך הקידום האורגני. נכון שיש עוד מאות קריטריונים שמשפיעים על המיקומים ותוצאות החיפוש של האתר שלנו בגוגל, אך מדובר בקריטריון חשוב במיוחד בנוסף לקישורים החיצוניים, להיררכיות, לאופטימיזציה ולתוכן.

 

מה הקשר בין תוצאות לשאלות חיפוש לבין מהירות טעינת אתר ?

גוגל רוצה לספק לגולשים את התוצאות הכי רלוונטיות עם התוכן הכי איכותי שמעניק לגולש ערך מוסף. יחד עם זאת, גוגל כל הזמן חוקרת, בודקת ומבינה איך הגולשים רוצים לצרוך את התוכן שלהם.

 

לכן, גם הנושא של מהירות טעינת אתר חשוב.  ממחקרים שגוגל ביצעה היא גילתה שכאשר טעינת הדף נמשכת יותר משלוש שניות, אחוז הנטישה עובר את ה-30%. אם הטעינה עובר את החמש שניות, אחוז הנטישה עולה ל-90%. לכן, ככל שהדפים באתר שלכם ייטענו יותר לאט, כך אחוז הנטישה באתר עולה. זה רק הגיוני שזה יפגע או ישפר את תוצאות החיפוש באתר שלכם.

 

מהירות טעינת אתר – ומה לגבי מה שיש בתוך העמודים?

מחקר נוסף בדק את התנהגותם של הגולשים בתוך האתרים וגילה כי ככל שיש יותר. תמונות, סרטונים וטקסטים בעמודים, ככה אחוז הנטישה עולה ושיעור ההמרות צונח.

 

 

אז מה השורה התחתונה במהירות טעינת אתר ?

הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא שאנחנו תמיד רוצים לספק לגולשים שלנו את המידע הרלוונטי, זה שהם מראש חיפשו. הדבר השני הוא שלמהירות של האתר יש חשיבות גבוהה. ככל שהאתר שלנו יהיה יותר מהיר, כך יעלה הסיכוי שהאתר שלנו יקודם במקומות טובים יותר בגוגל. יותר מהיר, יותר מקודם, יותר מקודם יותר לקוחות, יותר לקוחות יותר מכירות.

 

מה משפיע על מהירות טעינת אתר?

יש כל מיני שיטות שבהן אנחנו יכולים למדוד את מהירות טעינת הדף. אם ניקח בתור דוגמא בלוג שנטען תוך 8 שניות, זמן ארוך מאוד אבל המסך הראשי נטען תוך שניה בלבד, מה שחשוב הוא תוך כמה זמן הגולש נחשף לתוכן המסקרן שנטען הכי מהר. אז לפי גוגל יש כמה קריטריונים חשובים שעלפיהם נמדדת המהירות של הדף.

  • זמן שבו מוצג התוכן הראשוני
  • זמן שבו מוצג תוכן משמעותי – תוכן עיקרי עם ערך מוסף
  • מדידת מהירות – אינדקס שמראה את מהירות הטעינה של תכנים בתוך העמוד
  • מצב טעינה – הזמן שעובר עד שהאתר מאבד פעילויות וכל האלמנטים החשובים זמינים עבור הגולש
  • זמן אינטרקטיבי – כל הזמן שחלף עד שהדף נטען בשלמותו

 

מהירות טעינת אתר איך אני עושה את זה?

מהירות טעינת אתר שיפור תוצאות!

יש כמה כלים חשובים שצריך להכיר לבדיקת מהירות האתר: הכלי הראשון נקרא Page Speed Insights והוא למעשה הכלי הכי מרכזי של גוגל. הוא מאפשר לנו לבדוק את הזמנים שלוקח לאתר להיטען ואף לקבל כל מיני המלצות וטיפים לגבי שיפור מהירות טעינת האתר. הכלי השני נקרא Pingon והיתרון שלו הוא באפשרות שאנו יכולים לבחור איפה השרת ממוקם. הסיבה לכך היא משום שאם קהל הגולשים שלנו נמצא בישראל, אנחנו רוצים שרת כמה שיותר קרוב אלינו בכדי לקבל תוצאות טובות. כלי נוסף נקרא GTMetrix והוא בעצם מפרט את כל הגורמים העיקריים שמובילים להאטת האתר ומה ניתן לעשות כדי לשפר את זה.

 

מהירות טעינת אתר עשה זאת בעצמך או בעזרת המומחים?

מדובר בשאלה של ידע, זמן ויכולת. אם יש לכם את הידע, יש לכם ראש קצת טכני ואתם מסוגלים ללמוד תחום שהוא קצת חדש, כמובן ששווה לכם לנסות לעשות זאת בעצמכם. יחד עם זאת, אם כבר יש מישהו שמנהל עבורכם את כל נושא המדיה והדיגיטל, אם יש לכם מקדם שאתם סומכים עליו, יכול להיות ששווה לכם להתעניין ולשאול מה מצב מהירות האתר שלכם ואיך אפשר לשפר אותה.

 

איך גוגל קובע מהירות טעינת אתר?

גוגל מחלקת את הציונים שלה לפי מספרים ולפי צבעים. אתר שמקבל ציון בין 0-49 מתויג בצבע אדום – ציון איטי. אתר שמקבל ציון בין 50-89 מתויג בצבע צהור ונחשב לציון ממוצע לפי הקריטריונים של גוגל ואתר עם ציון 90-100 מקבל צבע ירוק שנחשב כמובן לציון מהיר.

 

כל הטיפים שיעזרו לכם לשפר מהירות טעינת אתר

זמן טעינת האתר מושפע מתכנים (כתיבת תוכן), תמונות, איכות הקוד ורמת הניקיון שלו.

  1. התכנים שבאתר צריכים להיות קלים והכבדים יהיו התמונות או האנימציות. יש מגוון כלים שיכולים לעזור לכווץ את משקל התמונה מבלי לפגוע באיכות וברזולוציה שלה. המשקל המומלץ לתמונה הוא מקסימום
  2. קוד נקי ומאורגן עוזר לשפר מהירות טעינת אתר.
  3. כאמור, שווה לאסחן את האתר בשרת גדול ומוכר עם רוחב פס שמסוגל להכיל כמות גדולה של גולשים. ככל שהשרת שלכם יהיה טוב יותר, האתר יהפוך זמין ומהיר יותר.

גורמים המשפיעים  על מהירות טעינת אתר

בעידן שלנו, כאשר מקסמים אתר, חייבים להסתכל על כל התהליך ולהבין שלמהירות האתר יש חשיבות אדירה לדירוגים גבוהים וכמובן חווית משתמש מצוינת. אתם רוצים שהגולשים שלכם יגיעו לאתר שלכם ויישארו בו כמה שיותר זמן. יחד עם זאת, לאתר מהיר יש השפעה על פרסומים בגוגל משום שגוגל מדרגת את המודעות שלה לא רק לפי תקציב, אלא גם לפי רלוונטיות ושם היא בודקת את ההתאמות בין הביטוי לבין התוכן. לקריטריון הזה גוגל מוסיפה גם את מהירות הטעינה וזו דרך מצוינת לספק לאתר שלכם דירוגים גבוהים. ככל שהאתר שלכם יותר רלוונטי, עלות ההקלקה במודעה נמוך בהשוואה למתחרים.

 

לפרטים נוספים אודות מהירות טעינת אתר ושיפור האתר, צרו איתנו קשר – BEST LINKS ונשמח לסייע לכם.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

אלימות במשפחה – התמודדות משפטית

ההתמודדות המשפטית עם אלימות במשפחה מתבצעת בצורה ייחודית וזאת עקב ההתייחסות המחמירה של בתי המשפט. במאמר הבא נסביר את תפקידו

Uncategorized

מחירון כתיבה שיווקית

  רבים הם האנשים שזקוקים לשירות של כתיבה שיווקית ושואלים את עצמם כמה יעלה להם לשלם לכותב תוכן, קופירייטר או

Uncategorized

כתיבה שיווקית מחירון

  כתיבה שיווקית הפכה לאחד השירותים הכי חיוניים עבור בעלי עסקים, בעלי אתרים ומותגים אשר מעוניינים לפרסם את העסק, הרעיון,

Uncategorized

קטגוריות

תיירות25 מוצרים צרכנות45 מוצרים עריכת דין16 מוצרים עובדיםמוצר 1 ניקיון12 מוצרים נדלן16 מוצרים מתנות2 מוצרים מקומונים מקודמים22 מוצרים מקומונים לחבילות7

Uncategorized

הזמנת כתבות

לכל האתרים להורדת מחירון באקסל ליועץ קישורים חינם *מחירים לא כוללים מעמ ולא כוללים תוכן להזמנת תוכן איכותי אונליין לחץ